October 14, 2008

67. Pengembaraan kami 6

Posting kali ini menceritakan pengembaraan kami untuk hari Ahad dahulu. Ini kerana saya tak sempat nak mengupdate blog semalam sebabnya awal-awal lagi bermula jam 7 pagi semua pelajar tajaan Amanahraya telah dibawa berjalan ke Iskandariah atau Alexandria dengan Dato' Rozali dan Puan Norazliah dan Encik Shamsuddin. InsyaAllah saya akan menceritakan pengembaraan kami Alex pada posting yang berikutnya.

Pada hari ahad, sebelah paginya kami tidak melakukan sebarang aktiviti. Bermula selepas Asar higga selepas MAghrib kami hanya menghabiskan masa di Masjid Azhar bertalaqqi dengan Sheikh Ahmad. Mengenai talaqqi kami akan diceritakan dalam Catatan Pengembara

Selepas talqqi sehingga masuk waktu Maghrib, terdapat sebahagian pelajar yang berpuasa termasuk la saya. Jadi selepas selesai solat Maghrib kami pun pergi la ke Restoren Ad berdekatan dengan Masjid Azhar yang kami pernah pergi sebelum ini, cumanya menu kali ini kami tak makan shawarma lagi, cuba makanan lain pula. Namanya Batatis ataupun roti yang diisi dalamnya kentang.

Batatis


selepas selesai solat isyak kami menyambung sedikit lagi pengajian dan selepas habis kami pun pulang ke ARMA

Sekadar itu sahaj pengembaraan kami pada hari Ahad :-)

No comments: