May 12, 2008

7.Matrikulasi


(No tel yang di atas banner tuh tiada kena mengena dengan matrik.Jangan tel plak nanti...haha)

Hari nih 12 Mei semua pelajar lepasan SPM seluruh Malaysia pun akan mendaftarkan diri sebagai pelajar Matrikulasi di seluruh Malaysia.Sama la jugak macam aku tapi aku tolak je tawaran masuk matrik nih.Tawaran yang disediakan ialah perakaunan selama setahun dan sains ada yang setahun dan ada yang dua tahun.Aku pulak ditawarkan untuk perakaunan selama setahun,,tapi tak pergi jugak.Member2 ramai yang nak pergi matrik compare to Upu.Aku pun tak tahu nape sedangkan in my opinion I would choose I would choose upu je compare to matrik.Nak tahu sebabnya???

Kalau kita dah masuk upu amik diploma,sijil kita nanti dah konform laku punya kalau nak minta kerja nanti berbanding sijil matrik mana boleh minta kerja lagi.Lagi satu kalau dah masuk matrik kena struggle btol2 la kan nak dapat pointer yang boleh melayakkan masuk U (tapi kalau amik diploma pun kena belajar sungguh gak,mana ada perkara yang mudah dalam dunia nih..haha)

Dulu orang selalu cakap,kalau masuk matrik maknanya dah sebelah kaki masuk U.Mugkin boleh diterima lagi kata2 tuh tapi dengan syarat Belajar betul2.Memang hangat la tajuk nih diperbincangkan dalam group bdk2 kisas samada nak pegi matrik ke nk pg U,, siap ada tajuk "Matrik vs Upu"..haha..mcm2 la bdk2 kisas nih

Tapi apepn to sape2 yang sambung di matrik tu kita hormat dia punya keputusan dan gud luck in your study,especially to all my bez frenz syafiq rahman yang dpt matrik changlun (dekat ja nnti aku pi la tengok hang selalu...haha)


No comments: