May 13, 2008

11.~The road are taken~


Hurgh!!!Finally dah habis pun bebanan aku selama dua hari memikirkan aku punya mase depan,,,Memang perit gak memikirkan bende nih,,

(Relax skit rase)

Mulanya aku tanye pendapat parents aku dan diorang beri komen diorang yang tersendiri,,pastu tanye pendapat kawan2 dlam blog nih dan pelbagai cadangan aku terima,,I really appreciate all that,,,Pastu tanye plak pendapat orang2 yang pernah mengalami dilema yang aku alami nih dan diorang pun memberi komen yang tersendiri,,,,dan taj lupe juge solat istikharah,,tp tak cukup syarat dia la sbb sebaik-baiknya buat 3 malam tapi dah JPA nak jawapan awal sangat,,tak pe la mungkin ade hikmah di sebalik ape yang terjadi nih,,,(hanya DIA yang mengetahui)

Jadi aku kumpul sume tuh dan konklusikannya kepada satu je,,,Hmmm,,want to know what???I dah decide tak pergi je tawaran JPA tuh dan further my study in STAM and hopefully will get all MUMTAZ,,amin,,InsyaAllah,,,(God bless me)

Now my target is to study hard,,concentrate on my STAM and hope can FLY juga,,haha,,Fly to middle east la tuh(hopefully MESIR la),,bleh jumpe kawan2 yang nak buat medic di sane,,Selalunya klu student Malaysia buat medic ade 6 universiti je,,klu tak silap ALEXANDRIA,,AIN SHAMS,,DI KAHERAH,,,,yg len tu tak igt,,tapi aku tak bleh jumpe kawan2 yang smbg di AUSTRALIA,,GERMAN(shairani la nih),,dan byk lagi tp tak pa nnt klu dah besar nanti bleh jumpe gak kan??

(apsal kapal terbang dok tengah2 jalan??)

Memang pada mulanya aku seakan-akan nak terima ja tawaran tuh sebabnye??haha,,aku pikir nanti bleh jumpe balik kawan2 especially KISAS la sebab banyak sangat yang dapat,,haha,,laginya bleh prgi merase negara angin negara BARAT plak,,tp aku fikir balik mungkin dan target awal aku memang nak sambung di Middle east jadi pengaruh middle east tuh lebih kuat berbanding tawaran JPA tuh,,,

Mungkin pasni ade yang merasakan aku dah melepaskan peluang besar dan mungkin juga berkata

"eh man nih dah fikir habis2 ka??"dan mungkin berkata "ishh dia nih pelik betul la,,rezeki dah depan mata pun tolak lagi??"

tapi takpe mungkin nih la my best decision for this time.....

and to all my frenz,,yang banyak memberi pandangan dan nasihat,,thanks a lot,,hanya tuhan yang mampu balas segala jasa you all (wah,,jiwang jugak aku nih,,huhu,,just kiddin)


And to all my frenz keep up your study,,,Gud luck,,

p/s : tulis kali nih banyak sangat gelak,,nk hilang tension skit,,haha

SALAM...........

12 comments:

everjihad said...

salam..

Keep it up.
Strengthen ur heart.
Believe in yourself you can make it.
Dont bother others and dont regret for the thing you have done.
Live life to the fullest!

Wallahu yubariku fika..
Ameen.
Bittaufiq wannajah..

Bila stat stam?

AiMaN KiSaH said...

to ain:
thanks
stam skrg dok blaja
insyaAllah bln 10 nih exam

kamar_impian said...

owh..awalnye xm..anyway,gud luck.. iAllah dpt la mumtaz.. ade je dak kisas yg lain tolak jpa..
-mahirah-

AiMaN KiSaH said...

to mahirah:
ohhh
ade jgk yg tolak rupanya
sape erk??
klu tau bgtau le same....

hanifi aizat said...

Sian kat JPA.Dah prepare RM1 juta kat hang untuk belajar.Penat diorang prepre surat tawaran .Kau fikir kenapa JPA susah2 nak bagi duit RM 1 juta untuk belajar?.Baik derma kat rumah anak yatim je.Fikirlah sendiri.sob....sob.Tapi x pe lah.Jaga tarbiah ngan biah solehah baik2.

AiMaN KiSaH said...

to hanifi:
tak pe ak bg peluang dkt org len
btul tak??
haha

hanif_m_noor said...

wah!...bgus2, aku respek kt ko...

kalau scra teorinya: aku akn buat mcm ko..
kalau scra praktikalnya: ntah la...xnk la aku ckp...

p/s: kalo aku jadik ko la...

Syaimaa' Ahmad said...

be the best in whatever you do!
semoga Allah mempermudahkan urusan..

Unknown said...

may ALLAH lead us to the best decision/./

Akmal Hayat said...

may Allah leads u...

AiMaN KiSaH said...

thanks frenz,,

Dr. Amiera Asli said...

msti ssh nk wat kputusan en.. ape2 pun may dat's da best 4 u n may Allah bless u in everything dat u do..

blaja leklok stam.. insyaAllah bleh fly pi mesir..

in'tan'surullaha yan'surkum..