September 16, 2008

52. 16 September. Realiti atau Fantasi ?


Tarikh 16 September sudah heboh dibicarakan di merata-rata tempat, tak kira di warung-warung kopi, di pejabat-pejabat kerajaan, sekolah-sekolah dan banyak lagi. Sebab apa tarikh ni begitu hangat dibincangkan? Adakah kerana 16 September adalah tarikh hari lahir artis terkenal seperti Mawi, tarikh ulangtahun perkahwinan Siti Nurhaliza dan Datuk K atau kerana ianya tarikh final konsert rancangan TV Akademi Fantasia? Yang pasti semuanya tidak berkaitan langsung dengan tarikh 16 September.

Tarikh 16 September begitu hangat dibincangkan kerana ia merupakan suatu tarikh yang menjadi buruan atau harapan suatu pihak dan menjadi mimpi ngeri bagi pihak yang lain. Mengapa tarikh ini begitu gah sekali sehinggakan boleh menggembirakan seseorang dan menakutkan seseorang? Tak lain tak bukan kerana tarikh keramat ini pernah dinyatakan oleh individu yang berprofil tinggi di negara ini yang sekarang merangkap Ketua pembangkang di Parlimen untuk mengambil alih tampuk pimpinan kerajaan yang sedia ada bagi digantikan dengan kepimpinan yang baru. Sudah tentu kepimpinan yang baru ini akan memacu negara kita Malaysia ke suatu era baru yang mana lebih telus dan bersih dari segi pemerintahannya.

Jadi kita tunggu dan lihat sahaja, samada perancangan dan percaturan politik yang dirancangkan akan mencapi target dan sasarannya. Just wait and pray....Aminnn

2 comments:

Anonymous said...

sokonglah pimpinan ulama'
takbir!!!

AiMaN KiSaH said...

takbir
bersama kepimpinan ulama'