September 17, 2008

53 . Bless my journey


Alhamdulillah tarikh nak berangkat dah dapat. Lama dah sebenarnya tapi malas tulis awal-awal nnati dok ingat nak tinggalkan Malaysia ni cepat. Apapun nnati nak pergi jugak. Menuntut ilmu yang manfaat agar dapat diamalkan dalam kehidupan seharian dan menyampaikan kepada masyarakat di Tanah Air Tercinta ni. (fulamak jiwang la plak mamat ni). Dengar khabar pelajar-pelajar yang ditaja oleh Amanah Raya telah meningkat jadi 25 orang. Makin ramai ukhwah kami. Jadual penerbangan yang telah diberikan ialah

Tarikh penerbangan : 5 Okt0ber 2008 (Ahad)
Waktu : 3.35 pagi
Tempat : Of course KLIA
Penerbangan : QR 621 (Kelas Eko)
Jenis tiket : Sehala (igtkan pergi balik..haha)

Satu lagi tarnsit di Doha, Qatar. Ada chance nak jelajah negara orang. JAdi sebelum pergi baik tanya nasihat orang yang dah berada di sana. Semuanya kenal pun melalui blogger. Ada hikmahnya buat blog.


(pusat beli-belah di qatar airport)

Pesanan sahabat-sahabat blogger yang dah berada di sana .

Elamansyud / Ibn Zuhan :

*Salam ziarah balas tatapan* Secangkir pesanan buat bekalan* Kitab Al-Quran kalam hafazan* Kuasai bahasa kunci persediaan* Ahlan wa sahlan ila Ardhil Kinanah

Almansuqie :
ape2 pun ikhlaskn hati, btlkn niat...tu yg pling penting.... :welcom to ardil anbiya'

Syauqi Azhari :

salam. kata2 yg berbunyi "indah khabar dari rupa" mungkin ada benarnya. pesanan saya, apabila ustaz tiba di Mesir nanti, terimalah ia dgn seadanya. klu nak cari yg indah / menarik / moden / canggih / cun / mungkin kurang. tp itu tak penting krn tujuan utama adlh utk menuntut ilmu Allah di bumi para nabi ini sedalam yg mungkin. maka, klu nampak ada yg tak kena, tutup mata

Muthaqqaf Azhari :

persiapan fizikal tu xde mslh dr segi material... cuma dr segi rohani, dalaman kena niatkan menuntut ilmu krn Allah utk menegakkan Islam kelak...lg 1 study, study gak... berpersatuan xdilupakan utk melatih diri bersama masyarakat nti k... :)

Harap Allah memepermudahkan perjalananku sepanjang menenutut ilmu di sana. Ardhu Kinanah...

3 comments:

THeTHouGHTs said...

ana haageilak fi misr insyaAllah!!

THeTHouGHTs said...

tuka2

ana haasyufak fi misr insyaAllah!!

.::ak jmpe kau kt msir insyaAllah!!

AiMaN KiSaH said...

insyaAllah... :-)
ak dkt kaherah nnt
ko??