May 3, 2009

89. Lagu Kalimatan dan penghargaan

Posting kali ini suka untuk saya merakamkan penghargaan kepada Ustaz Fauzi selaku tutor dalam membantu saya mencantikan lagi blog ini. Pertamanya antara sumbangan beliau ialah lagu nasyid yang pengunjung blog ini akan mula-mula dengar apabila menziarahi blog saya ini. Lagu ini memang diminati oleh ramai pengunjung dan selalunya mereka akan meminta saya membertahu sumber lagu ini dan bagaimana hendak meletakkan lagu ini dalam blog mereka. Antara komen yang saya dapat dalam chatbox saya :

raihaana: salam, lagu arab ni tajuk apa eh? nk download..mcm sedap+meaningful =), syukran

azim: aiman mcm mana nak buh lagu dlm blog arr tlg

hasan: salam, nak tanya lagi la pada sifu, macamana nak letak lagu ke nasyid ke pada blog, macam anta buat????

Thoyba Mursyidah: Salam ziarah sdr. ana memang teramat suka dengan lagu di blog sdr ni. boleh tau sourcenya?

Jadi bagi memudahkan mereka yang masih lagi tidak mengetahui sumber lagu ini, lagu ini bertajuk Kalimatan oleh Talib Al Habib. Bagi memudahkan mencari lagu ini taip saja di youtube tajuk lagu ini dan insyaAllah akan ada video berserta terjemahan lagu ini. Saya juga ada menulis lagu ini dalam Bahasa Arab di sebelah kanan atas sekali pada blog saya. Lagu ini merupakan hadis Nabi Muhammad S.A.W yang telah dijadikan nasyid agar mudah untuk pendengar semua mudah menghafalnya. Di sini saya letakkan video dari youtube



Nasyid yang didengari oleh pengunjung semua berbentuk flash dan saya ambil urlnya dari Ustaz Fauzi yang sudi memberinya kepada saya tanpa sebarang bayaran. :-)

Selain itu juga saya rakamkan jutaan terima kasih kepada Ustaz Fauzi yang telah sudi melapangkan masanya bagi menyiapkan apa yang saya panggil sebagai blog adress.



.::سيروا على بركة الله::.







Kesudian beliau membuat satu blog adress untuk saya amatlah saya hargai. Syukran Ustaz Fauzi. Saya harap Ustaz Fauzi berjaya dalam bidang yang diceburinya bagi menyambung pelajaran dalam bidang Master.

.::putaran kehidupan::.

Gambar bersama Ustaz Fauzi semasa di Mesir

No comments: